Sosyal Bilimler

Sosyal Bilimler

Sosyal Bilimler

ALTINOLUK ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI ORTAOKULUNDA

SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN İŞLENİŞİ VE AMAÇLARI

Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin tarih, coğrafya ve toplumsal konuları daha iyi anlamalarına yönelik çeşitli etkinliklerle zenginleştirilmiştir. Alçev Ortaokulu’nda, sosyal bilgiler dersinde harita okuma etkinlikleri ile öğrenciler, dünya üzerindeki farklı coğrafi bölgeleri keşfetmektedir. Tarihsel olayları anlamalarını desteklemek amacıyla canlandırmalar ve grup çalışmaları yapılmakta; bu sayede öğrencilerin takım çalışması becerileri geliştirilmekte ve tarihsel empati yetenekleri pekiştirilmektedir.

5, 6 ve 7. sınıflarda konulara uygun video ve sunumlarla dersler zenginleştirilmektedir. Tarihi kişilikleri daha yakından tanımak için araştırma çalışmaları gerçekleştirilmektedir. 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin amacı, Türk Devrimi’nin ruhunu ve hedeflerini kavrayarak yeni nesiller yetiştirmektir. Böylece “Devrimin amacını kavramış olanlar sürekli olarak onu koruma gücüne sahip olacaklardır” ilkesi doğrultusunda işlenmektedir.

Devrimin amacının anlaşılabilmesi için Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce Sistemi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü düşünce sistemine göre yetiştirmek önem arz etmektedir. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi, bu görevi üstlenmiştir. Cumhuriyet rejiminin sürekliliği, yeni kurumların oluşturulması, Atatürkçü düşünce sisteminin yaygınlaştırılması ve ulusumuzun çağdaşlaşması için Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleri vazgeçilmez öneme sahiptir.

Bu bağlamda ALÇEV’de Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin hedefleri şunlardır:

  1. a) Milli Mücadele’nin koşulları, Türk Milli Mücadelesi’nin aşamaları, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ile Atatürkçü Düşünce Sistemi hakkında doğru bilgiler vermek.
  2. b) Atatürk İlkeleri ve İnkılaplarının doğru anlaşılmasını sağlayarak, gençlerde bu inkılap ve ilkeleri savunma ve geliştirme bilinci oluşturmak.
  3. c) Devleti, milleti ve ülkesiyle Türkiye Cumhuriyeti’nin bölünmez bir bütün olduğunu yeni nesillere öğretmek ve Türk gençliğinin bütünleşmesini sağlamak.
  4. d) Türkiye Cumhuriyeti ile Atatürk İlkeleri ve İnkılapları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek.

Okulumuzda sosyal bilgiler ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde konulara bağlı kitap okuma çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerimize 1920-1923 dönemini konu alan filmler izletilmektedir. Okulumuzda ünitelere bağlı olarak diğer zümrelerle işbirliği yapılarak il içi ve il dışı geziler planlanmakta ve gerçekleştirilmekte; böylece öğrencilerimizde tarihsel farkındalık ve tarihsel empati değerleri kazandırılmaktadır. Öğrenciler, yaşadığı coğrafyayı yakından tanıyarak tarihi mekan, tarihi nesne ve doğal güzellik kavramlarını yaşayarak öğrenmektedir.

ALÇEV öğrencileri, toplumsal olaylara duyarlı, bilinçli, Atatürk ilkeleri ve inkılaplarına bağlı, etkin vatandaş olma bilincine sahip, çağdaş ve demokratik bireyler olarak yetişmektedirler. Ayrıca tartışma ve münazara etkinlikleri ile güncel toplumsal olaylar hakkında düşünmeleri sağlanmakta; bu sayede öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri geliştirilmektedir. İletişim becerilerinin güçlenmesi açısından bu etkinlikler önem taşımaktadır. Saygılı ve hoşgörülü bireyler olmalarını hedeflemekteyiz.

Sosyal Bilgiler dersi, aktif katılım ve uygulamalı öğrenme yoluyla öğrencilerin dünyayı daha geniş bir perspektiften değerlendirmelerini amaçlamaktadır.

DERSLERİMİZİN ETKİN İŞLENMESİ ÖĞRENCİLERİMİZİN GELİŞİMİNİ:

  1. Her öğrencinin birey olarak özgüveninin artmasına katkı sağlamaktadır.
  2. Geçmişini bilen bireylerin geleceğe emin adımlarla ilerlemesini sağlamaktadır.
  3. Öğrencilerin gelecekteki yaşamlarına ışık tutarak bireylerden beklenen niteliklerin gelişmesini sağlamaktadır.
  4. Bilgi, kavram, değer ve becerilerin gelişimini sağlayarak nitelikli bireylerin yetişmesine ortam hazırlamaktadır.
  5. Öğrencileri düşünmeye, soru sormaya ve görüş alışverişi yapmaya özendirirken, araştırma içgüdüsünü tetikleyerek monoton bireylerin yetişmesini engellemektedir.
  6. Öğrencilerin fiziksel ve duygusal açıdan sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetişmesini hedefleyerek toplumsal düzenin sağlanmasına katkıda bulunmaktadır.
  7. Millî kimliği merkeze alarak evrensel değerlerin benimsenmesine önem vermektedir; bu sayede kişilikli ve nitelikli bireyler yetişmektedir.
  8. Öğrencilerin kendi örf ve âdetleri çerçevesinde ruhsal, ahlâkî, sosyal ve kültürel yönlerden gelişmesini hedeflemekte ve bireylerin toplumsal kimliklerini güçlendirmektedir.
  9. Öğrencilerin haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren bireyler olarak yetişmesini sağlamakta; bu sayede neyin doğru, neyin yanlış olduğunun anlaşılmasını temin etmektedir.
  10. Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmalarını sağlamaktadır.
  11. Öğrencilerin öğrenme sürecinde deneyimlerini kullanmasına ve çevreyle etkileşim kurmasına olanak tanımakta; anlamlı öğrenmeye kapı aralamaktadır.